Recenzija knjige Slobodana Mandića ``Povratak u zemlju priča``

autor: Jelena Nataroš 0

Knjiga "Povratak u zemlju priča", autora Slobodana Mandića, izdata je u tiražu od 500 knjiga, a izdala ga je Gradska Narodna Biblioteka "Žarko Zrenjanin". Pisana je izabranom prozom. Ona opisuje beskraj vojvođanske ravnice i sivilo banatske prašine. Mesta u kojem vozovi nisu zamena za fijaker, jer ne voze u ono što se zove nestajanje, bekstvo i san.

Fijaker odnosi u suprotnom smeru, putem kojih nas vraća očevima. Takođe, knjiga opisuje nepristojno masni Banat i ljude u njemu, povezane sudbinom svih dela i snova okupljenih na ravnom beskrajnom predelu na čelu sa njenim spomenikom "Reginom Panonijom", podignutom povodom gradnje kanala, koja je obezglavljena u Prvom velikom ratu. Knjiga priča o želji i potrebi Banaćana da sve poravne u inostranstvu, i sebi ga načine. Napisana je u prvom licu i oživljava sećanja autora Slobodana Mandića kroz vreme, od najranijeg detinjstva, kada upoznaje život sa svim lepim i manje lepim stvarima. Slobodan Mandić smatra da je neuputno u modernoj književnosti tražiti strogu podelu na pripovetku i roman, zato su uz pripovetke "Zapećak pun neba", "Predeo bez atributa", "Slovo o putu", ovde uvrštene proze iz njegovih romana "Panonski palimpsesti", "Duh priče i druga imena", "Regina Panonija", "Nekršteni dani", "Očev novi mandat", čineći jednu nanovo uspostavljenu celinu. Mandić je rođen u Sutjesci, kod Zrenjanina.

Diplomirao je na Filološkom fakultetu u Beogradu, na katedri za opštu književnost sa teorijom.
Knjiga otvara nova pitanja uz stare čežnje, čitajući obuhvata neravnodušne priče u ravnom predelu koje ponekad stagniraju kroz vreme i neodolevaju duhu novog doba.