Recenzija albuma „Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd“ Lane Del Rej

autor: Danijela Polimac 0

Najnoviji album kantautorke Lane Del Rej „Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd“ objavljen 24. marta 2023. godine je njen deveti studijski album, a mnogi kažu i njen do sada najbolji album. U produkciji albuma učestvovao je Džek Antonof (Jack Antonoff), koji je sa Lanom sarađivao i na njena prethodna dva albuma, „Norman Fucking Rockfell“ i „Chemtrails Over the Country Club“, koje su kritičari takođe svrstali u neke od njenih najboljih albuma. Ime Lane Del Rej se već više od decenije vezuje za muzičku industriju, a svoju popularnost je stekla svojim specifičnim stilom pevanja, melanholičnim, sumornim, temama koje su sirove, realne i vrlo često eksplicitne. Ona se ne plaši da priča o nasilnim vezama, seksu, zavisnosti, depresiji i suicidalnim mislima. Navikli smo da se za nju vezuje „Old Hollywood“ i „Americana“ estetika, što u ovom albumu uopšte nije slučaj, pred nama se nalazi poptuno nova, zrela verzija Lane kao odrasle žene, a ne mlade devojke koja se gubi u svojim mislima i teškim, depresivnim momentima.

Album započinje numerom „The Grants“, gde se na početku čuje gospel hor, što ovoj numeri daje anđeoski zvuk i osećaj bestelesnosti. Prva numera se bavi tematikom porodice i ljubavi, što će se nastaviti i dalje kroz album, donoseći najsiroviju verziju Lane, koja kroz introspekciju priča priču o sebi i svojoj porodici, žudeći za radosti i srećom koju je osećala sa svojom porodicom. U ovoj numeri ona nije poznata kantautorka Lana Del Rej, ona je Elizabet Grant, ona je obična žena koja želi da oda počast svojoj porodici.

Iako na albumu dominiraju balade praćene klavirom, koje se bave već pomenutim temama, temama života, smrti i egzistencije, na albumu se mogu čuti i pop, sint (synth) i disko momenti, što ovaj album umnogome čini još zanimljivijim i kompleksnijim.

Album se može shvatiti kao njen dnevnik, koji nam ona prenosi kroz pesme, pa tako mnoge pesme imaju veliku sličnost sa njenim prethodnim radom, poput gore pomenute numere „Sweet“. Ona se ne zadržava na „sad girl“ tematici koja je godinama sinonim za njeno ime. Ovim albumom ona želi da potpuno ukloni tu etiketu sa sebe, jer je mnogo više od jedne tužne devojke. Ona ulazi duboko u svoju psihu, duboko u svoje probleme, radeći na samopouzdanju i ljubavi prema sebi, na svom odnosu prema porodici i prijateljima, ali i na odnosima sa svojim partnerima iz kojih je mnogo naučila. Ovo je zaista jedna cela, zaokružena priča, za one koji žele da čuju sirov, ranjiv, umetnički prikaz života jedne žene, koja se transformisala u najbolju verziju sebe, uprkos svim preprekama sa kojima se srela na ovom putu.