Recenzija serije „Lupin 3“

autor: Viktorija Jović 0

Serija „Lupin“ je francuska kriminalistička drama koja je nakon prve epizode osvojila sve simpatije gledaoca širom sveta. Premijerno je prikazana na Netflixu 2021. godine sa prvih pet epizoda, dok je treća, za sada poslednja sezona izašla ove godine.

Zvezda ove drame je Arsen Lupin, fiktivan lik iz romana francuskog pisca Mauricia Leblanca, kog glavni glumac Assan Diop (Omar Say) uspeva da prikaže na zanimljiv, originalan i sebi svojstven način, te i on postaje majstor prerušavanja i lopov koji koristi svoje veštine da pravdu donese žrtvama napravde. Šarm, harizma i emocionalna dubina francuskog glumca daju dodatnu moć i kompleksnost liku. Ali nepravedno je izostaviti i druge članove glumačke postave koji su svojim umećem dodatno doprineli kvalitetu.

Ne smemo zanemariti i scenografiju, ali i kostime koji zaista zaslužuju veliku pohvalu i čine da serija izgleda što realističnije. Francuski pejzaži, muzeji, luksuzni apartamni i odlična oprema kojom Diop raspolaže dodaju estetsku vrednost drami i pružaju gledaocima vizuelno uživanje.

Iako je u narednim sezonama uglavnom teško zadržati sjaj koji je postojao na početku, “Lupin” je serija koja je ostala podjednako zabavna kao i kada smo je prvi put gledali, pa i nastavak sa sobom donosi nepredvidivost. Kao i u prethodnim epizodama ova serija majstorski kombinuje pljačke, misterije i lukave poteze likova, pa iako je osnova priče ista, fokus se sada stavlja na neverovatan scenario. Kroz zanimljive dijaloge i neverovatne zaplete „Lupin“ ipak uspeva da održi pažnju. Zbog svoje brze radnje u svega sedam epizoda se pokreću intrige i priče koje uvode i nove likove.

Na početku treće sezone Assan Diop se nakon dugog skrivanja vraća u Pariz i to samo kako bi zaštitio svoju porodicu od konstantne medijske i policijske pažnje zbog njegove pljačke koja je ispraćena u prethodnim epizodama. Započinje novu akciju, misleći da će to biti poslednja pljačka nakon koje će mirno živeti sa svojom porodicom daleko od tog grada. Međutim, kako stvari ne idu po planu, iako je lažirao sopstvenu smrt kako bi napokon prestao da bude meta javnosti i policije,  neočekivane okolnosti ga opet vraćaju u svet kriminala.

Iza lažnog identiteta, Diop se suočava sa neočekivanim izazovom, od kojih jedan uključuje i kidnapovanje njegove majke. Žena koju je mislio da je izgubio pre dvadesetpet godina se opet pojavljuje noseći sa sobom senke prošlih grešaka i tajni, zajedno sa ljudima koji i tada i sada pokušavaju da kontrolišu njegov život i iskoriste njegove sposobnosti zarad lične dobiti. Naravno, kako bi spasio majku, ali i ostatak svoje porodice, upušta se u nove i loše avanture, ne razmišljajući o posledicama.

Iako ova serija ima i određene mane, koje se ogledaju u tome što se lopovu pripisuje status heroja, ipak mnogi ovu seriju i sam lik Assana Diopa porede sa Robinom Hudom, te se loši aspekti seriji nivelišu sa moralnim načelima koje lik poseduje. Naime, “Lupin” nije samo serija koja prati život lopova i policije. Već priča dodatno govori o hrabrosti, inteligenciji, ali i borbi portiv korupcije, nepravde i moći.

Ono što je sigurno, jeste da treća sezona ne predstavlja kraj ove serije, jer trenutni položaj glavnog glumca ne slaže se sa porukom koja je bila fokus tokom emitovanja svih prethodnih epizoda. Pored toga, u poslednjim minutima se otvaraju i novi zapleti koji će definitivno učiniti da i četvrti deo drame bude zanimljiv i nepredvidiv kao i do sada.