Recenzija muzičkog albuma: Hope- NF (2023)

autor: Ivana Japundža 0

Muzički genije Nejtan Džon Fjuerštajn (Nathan John Feuerstein), prepoznatljiviji pod umetničkim imenom NF, kojeg je publika imala prilike da prvi put upozna 2011. godine, nije razočarao visoko postavljena očekivanja svojim novim albumom. Nakon četiri godine od objavljivanja albuma „The Search“ NF je ponudio, kako i sam navodi u predstavljanju svog novog albuma „Hope“, „nešto novo“, a pritom nešto poznato, prepoznatljivo i specifično njegovom muzičkom izražaju. Svoju životnu priču nudi ljudima na tacni svakim novim singlom, a najnovijim albumom „Hope“ je predstavio inovativnu verziju sebe ali i širok spektar svojih muzičkih talenata.

„Hope“ je peti studijski album ovog američkog hip hop umetnika, objavljen 7. aprila tekuće godine preko izdavačkih kuća „Capitol Music“, „NF Real Music“ i „Virgin Music“. Albumu su prethodila dva fenomenalna i specifična singla „Hope“, kao uvodno delo albuma, i „Motto“, dok je treći singl „Happy“ objavljen istog dana kada i album. Kao gostujuće ličnosti na albumu su se pojavili Korde i Džulija Majkls. Nakon toga usledila je i najava za NF-ovu svetsku turneju zakazanu za 30. mart 2023. godine, u znak podrške albumu. Sadrži ukupno 13 pesama: „Hope“, „Motto“, „Careful“, „Mama“, „Happy“, „Pandemonium“, „Suffice“, „Gone“, „Bullet“, „Turn my back“, „Mistake“, „Let ’em pray“ i „Running“, koje ukupno traju malo preko 49 minuta.

Svoju uspešnu karijeru izgradio je govoreći o svojim mentalnim problemima, svom teškom detinjstvu i drugim životnim nedaćama koje su ga zadesile, čemu je ostao dosledan i u novom albumu, predstavljajući svoju životnu borbu u novom i drugačijem svetlu. Iako je publika zavolela ranjiviju verziju NF-a, ovaj album dokazuje njegov napredak, ne samo kada je njegov mentalni oporavak u pitanju, već i kada je posredi prikazivanje raznovrsnosti njegovih reperskih i pevačkih talenata, zajedno sa njegovim raznolikim žanrovskim izražajem. Igrajući se sa različitim žanrovima od repa, hip hopa i popa, uspeo je da obogati svoju karijeru, a ipak da ostane dosledan svojoj prvobitnoj ciljnoj grupi slušalaca, koja ga je zavolela u ranijim verzijama.

Pesma pod nazivom „Hope“, sa kojom je album i debitovao, je optimistična numera, puna nadahnjujućeg teksta, koja je predstavila NF-ov oporavak i jedno završeno poglavlje u njegovom životu. Govoreći o pobedi nad svojom prošlosti, koja ga je u mnogo čemu sputavala, ova hip hop numera je puna nade i ohrabrujućih poruka za sve one kojiima je mentalno i fizičko nadahnuće potrebno.Pesma je upriličena i izvanrednim spotom, koji na simboličan način ilustruje kako promene u samom tekstu pesme, tako i iznenadne promene ritma muzike, koje se prožimaju kroz ceo album. Slušajući album, ali i pemu „Hope“, ostala sam potpuno fokusirana na priču koja je ispričana u tekstovima, ali i na njegovu vizuelnu prezentaciju, koja u potpunosti prati osećanja ispletena u muzici, koja je NF i pokušao da predstavi, izigravajući sebe i sopstvenog demona kojeg se otarasio.

Pesma koja je privukla veliku pažnju,kao i pomenuta „Hope“, jeste numera pod nazivom „Motto“, čija se tematika izdvaja od njegovih ostalih numera, iako i dalje ostaje dosledna NF-ovom temperamentu i stvaralačkom karakteru. Osvežavajuće je videti slobodu izražavanja različitog mišljenja, kada je muzička industrija u pitanju, i otpor umetnika koji stvara u industriji, a pritom ne podleže uticaju slave. „Motto“ je himna pomenutog otpora, u kojoj je poseban akcenat stavio na svoje odbijanje da prati konvencionalne načine da postane slavna ličnost u muzici. Uspeh mu se i dogodio, iako je svoju karijeru izgradio fokusirajući se na autentičnost, a ne na slavu. Na jedan zanimljiv i potpuno bezbolan način ismeva muzičku industriju i sam Holivud, oslanjajući se na sopstveno iskustvo. Tematika pesme podseća i na njegovu fenomenalnu stariju pesmu „When i grow up“ baveći se sopstvenim integritetom odbacujući uticaj i komentare okoline, što ga je i dovelo do toga da od „underdog-a“ postane svetski priznata hip hop senzacija.
            Sa talentom na nivou Eminema, NF uvek, pa tako i ovoga puta, ponudio je emociju kroz pevanje i rep, čineći ga, u jednu ruku, mejnstrim umetnikom, što je i omogućilo da sadržaj i stil njegovih numera bude prijemčiviji široj publici, a opet da ne postanu potpuno komercijalni. Album je uvrstio i ostvarenja „Mama“ i „Bullet“, posvećena njegovoj majci i ženi, dvema osobama koje su ga oformile kao umetnika i ličnost. Teške emocije oduvek su pratile pesme koje je NF stvarao, a koje su posvećene njegovoj majci, koja je preminula usled zavisnosti od droge. Njegova borba za oproštajem sebi ali i drugima, dostigla je vrhunac u ovom albumu.

S obzirom da je NF izrastao iz svoje tuge u srećniju osobu, samim tim se i njegova muzika promenila. Pesme kao što su „Careful“, „Pandemonium“, „Suffice“ ili „Turn my back“ zvuče više kao hip hop modernog doba sa elementima repa i trepa, koji zajedno sa jedinstvenim i prepoznatljivim NF trenucima drže ovaj album zajedno, kao jednu zaokruženu celinu.
            Poslednja numera pod nazivom „Running“ savršeno je svezala ceo album i sam doživljaj istog, vraćajući nas na početnu tematiku, a to je izbor oporavka kroz pronalaženje nade. Iako je sačinjena od snažnog i melodičnog ritma, rime imaju jasnu poruku koja se prožima kroz nežan ton.

Iako je album „Hope“ pozitivno iznenađujuća promena u odnosu na prethodno stvaralaštvo Nejtana Fjuerštajna, on predstavlja i korak u potpuno novom pravcu, koji će se definitivno svideti već postojećim poštovaocima njegove umetnosti, a moguće i doneti neke nove obožavaoce, koji će se sasvim sigurno poistovetiti sa njegovom čistom i iskrenom emocijom. NF uvek pruža priču o svojoj životnoj borbi na inovativan i jedinstven način, a njegova naredna ostvarenja mogu samo da budu još bolja i osećajnija. Umetnicima, kao što je NF, nikada ne manjka inspiracije, a nastavak u ovom pravcu će mu zasigurno doneti oporavak koji zaslužuje.