Recenzija Bright Eyes „Companion“ albuma

autor: Anđela Arsić 0

Bright Eyes, bend koji je osnovao Conor Oberst sredinom 1990-ih započeo je kao njegov solo projekat pre nego što je evoluirao u kolaborativni indie folk bend koji su postali poznati po svojim emotivnivnim tekstovima i sirovim vokalima. Posle karijere od skoro tri decenija, Bright Eyes su sa stvaranjem pauzirali devet godina pre nego što su se 2020. godine ponovo oformili kao bend. Počevši od novembra prošle godine, ovaj bend presnimio je ukupno devet od svojih albuma, objavljivajući po tri u isto vreme. Svaki EP služi kao reimaginirani omaž, ponovo snimljen kako bi se oponašali izraziti zvučni pejzaži koji su definisali različite albume u diskografiji ovog benda. Iako je odluka da se istovremeno objavi trilogija bila kreativno i konceptualno hrabar potez, napravljen je intrigantan narativni luk koji je prošao kroz njihovu ekspanzivnu diskografiju u jednom kohezivnom poduhvatu.

Najskorija trilogija ovog benda objavljena je prošle godine u maju pod nazivima: „Noise Floor: A Companion“, „Cassadaga: A Companion“ i „The People’s Key: A Companion“. Izdavanje sva tri EP-a istovremeno je ponudilo slušaocima sveobuhvatno putovanje kroz muzičku evoluciju benda. Omogućio je fanovima da istraže različite ere i različite zvučne pejzaže koji su oblikovali karijeru Bright Eyes-a, od njihovih ranih sirovih, intimnih zvukova do uglađenog eksperimentisanja njihovih kasnijih albuma. Ovaj pristup je služio kao muzička vremenska kapsula, obuhvatajući rast i umetničku evoluciju benda u okviru jednog, impresivnog iskustva. Od sirovih, introspektivnih dubina koje podsećaju na rane godine Bright Eyes-a do velikih, orkestarskih pejzaža njihovih kasnijih albuma, svaki EP postao je posebna priča za sebe.

Ova tri albuma produžene reprodukcije zadiru duboko u emocionalni rezervoar slušalaca, nudeći dirljivo i introspektivno putovanje kroz legendarnu diskografiju benda. Svaki EP obuhvata različitu eru muzičke evolucije ovog benda, pozivajući slušaoce da ponovo posete poznate melodije dok ih ponovo otkrivaju kroz nove zvukove. Ponovno snimljene pesme nose nostalgičnu težinu, bude u slušaocima uspomene i emocije vezane za originalne albume, dok u isto vreme slušaocima omogućava da iste te pesme slušaju na jedan potpuno novi način.

„Noise Floor: A Companion“ predstavlja ubedljiv testament o ranom periodu stvaranja ovog benda, ponovo osmišljen i revitalizovan uz proganjajuću nostalgiju koja duboko odjekuje slušaocima. Maestralno hvata suštinu rane lo-fi estetike Bright Eyes-a, udišući novi život u numere iz ranije diskografije benda, uključujući albume poput „Fevers and Mirrors“ i „Letting Off the Happiness“. Introspektivni lirizam, zajedno sa ponovo snimljenim melodijama, izaziva osećaj sirove ranjivosti koji se probija kroz svaku numeru. Takođe, pored vokala glavnog pevača Konora Oberesta očaravajuće harmonije Korine Figueroa Escamille, obogaćuju emocionalnu dubinu reinterpretiranih numera. Ovaj EP služi kao nostalgično, ali osvežavajuće iskustvo, nudeći iskreno putovanje kroz muzičke korene Bright Eyes-a.

Što se tiče EP-a „Cassadaga: A Companion“ i pre nego što je presnimljen važio je za jedan od emotivnijih albuma ovog benda, to se takođe prenelo i na ovu verziju uz određene promene. Bujni instrumental, u rasponu od zamršenih akustičnih aranžmana do širokih orkestarskih elemenata, interigra melodiju, harmoniju i aranžmanima dodaje slojeve dubine pri svakom slušanju. Kroz EP, ranjivost Oberstovih vokala su izuzeto upečatljivi, on se bavi temama čežnje, introspekcije i egzistencijalnog preispitivanja i čini se da je svaki tekst pesme prožet istinskom emocijom, a ispevan na takav način da omogućava slušaocima da se sa njima povežu na visceralnom nivou.

Iako je sam album „The People’s Key“ izašao relativno skoro „The People’s Key: A Companion“ služi kao briljantan produžetak zvučnog i emocionalnog univerzuma uspostavljenog na prvobitnoj verziji albuma.

Nadovezivajući se na karakterističan zvuk benda i introspektivnu liriku, ova dopunska kolekcija pesama dalje prodire u zamršene teme postojanja, duhovnosti i ljudskog iskustva. Pesme ovog EP-a prikazuju niz osećanja, počevši od introspektivne melanholije do nade, vodeći slušaoce na putovanje kroz uspone i padove ljudske psihe. Uključivanje vokala First Aid Kit-a na EP dodaje mu novu dimenziju, dopunjuju vokale Konora Obersta, a njihove harmonije se besprekorno prepliću, stvarajući bogatu i zapanjujuće lepu atmosferu koja pojačava emocionalnu dubinu numere.

Ova presnimavanja već postojećh pesama slušaocima služe kao svedočanstvo stalne sposobnosti Bright Eyes-a da očaraju i angažuju slušaoce svojim konstantno promenljivm, ali ipak i prepoznatljivim zvukom koji još uvek nastavlja da se razvija.