Recenzija video-igre „Resident Evil 4“

autor: Miroslava Popov 0

Nakon uspešnih obrada „Resident Evil 1, Resident Evil 2 i Resident Evil 3“, kompanija „Capcom“ odlučila se i za obradu istoimene video-igre – „Resident Evil 4“ (U Japanu, „Biohazard“). Obrada koja donosi svežu perspektivu na klasik iz 2005. godine, predstavljajući poboljšane vizuelne i mehaničke inovacije. „Resident Evil 4 Remake“ dostupan je za konzole i računare od 24. marta 2023. godine. S obzirom da je prvi „Resident Evil“ izašao pre 25 godina, a da je kompanija počela sa obradama od prvog dela video-igre, igrači su očekivali obradu dela „Code Veronica“, ali kompanija se ipak odlučila za obradu četvrtog dela koji je najpoznatiji i najuspešniji deo ove video-igre, a mnogi igrači kažu da je bolja od originаla.

Autor: Frank Alcantara

Ova video-igra je u trećem licu, „preko ramena“, slična orginalnoj verziji, ali ima redizajniran vizuelni prikaz, lakše upravljane video-likova i pruža detaljnije karaktere i okolinu koja dodatno uranja igrača u atmosferu strave. Producent ove video-igre, Yoshiaki Hirabayashi, saopštava da je ideju za obradu dobio zbog popularnosti originala.

Radnja ove video-igre počinje u Rakun Sitiju (Racoon City)1998. godine u kojoj protagonista, Lion Skot Kenedi postaje agent vlade SAD-a nakon što ga je obučavao major Džek Krauser. Šest godina kasnije, Lion je poslat na misiju u kojoj je morao da spase predsednikovu ćerku, Ešli Grem. On odlazi u selo u ruralnoj Španiji uz pomoć Ingrid Hanigan, dispičarke koja mu pomaže u zadatoj misiji.

Nakon samog dolaska u selo, Lion pronalazi svoje kolege koje su brutalno ubili seljani jer su pod kontrolom parazita Las Plagas i zbog toga što su se zavetovali kultu Los Iluminados. Tragajući za Ešli, Lion se susreće sa Luisom Serom koji će mu pomagati u predstojećem zadatku. Ubrzo Liona i Luisa sustiže poglavica sela, Bitores Mender i ubrizgava Lionu parazita.

Dok se bori da ne postane ispranog mozga kao zaraženi seljani, Lion se susreće sa mnogobrojnim preprekama, koje su u vidu puzla za igrače. U međuvremenu uspeva da spasi predsednikovu ćerku Ešli, koja postaje deo drugog samostalnog igrača i koju igrač mora da štiti od zaraženih seljana, jer u suprotnom, igra je gotova.

Video-lik koji se pojavljuje u skladu sa originalnom pričom je i Ada Vong, špijunka, koja radi za korporaciju Nio Ambrela (Neo Umbrella), odgovorna za tragediju koja je zadesila Rakun Siti 1998. Ona prati Liona i zadužena je da ga sabotira u spašavanju Ešli. Međutim, Ada uporno pomaže Lionu i njihovo često susretanje kroz prethodne delove video-igre razvilo je simpatije kod fanova prema ova dva like. Njihova netrpeljivost, ali i dopadljivost, dovela je do konstantnog spašavanja jedan drugog, iako rade za suparnička udruženja.

Ono što je karakteristično za ovu video-igru je organizacija inventara pomoću futrole gde igrač može da pravi lečenje i ogranizuje oružje. Novitet u obradi omogućava igraču ima novi sistem kreiranja predmeta i municije koristeći prikupljenje resurese. Ovo je svakako promena koja je korisna i koja se igračima dopada, iako ne postoji u originalu.

Promene koje su prisutne su izmene prepoznatljivih rečenica likova, kao kod trgovca, koji se pojavljuje nakon neke pređene misije i kod kojeg mogu da se kupe i unaprede oružja. Trgovac je uvek izgovarao određene rečenice za određenu radnju, specifičnom grubom bojom glasa poput „Welcome!“, „Got a selection of good things on sale, stranger“, a u obradi su te rečenice izmenjene i glumac koji daje glas liku je promenjen. Ne zna se razlog promene, ali verni igrači ovog serijala su razočarani ovom promenom i smatraju je nepotrebnom jer su upravo takvi detalji bili pečat originala, a pogotovo prepoznatljiv glas trgovca. Ovakve promene mogu izazvati polarizovane reakcije među fanovima. Poboljšanja u grafici i kontroli su poželjne, ali neki igrači mogu osećati nostalgiju za izvornom atmosferom.

Obrada je svakako omogućila prilagođene kontrole koje čine igru pristupačnijom modernim standardima. Za razliku od originala gde su pokreti bili „oskudni“, sada igrač može da se kreće i koristi oružje u isto vreme, što mu omogućava da izbegne napade dok puca, kao i da puni oružje u pokretu. Nove komande koje su dodate u obradi su kontranapad i ubijanje neprijatelja nožem. Lionov nož ima merač izdržljivosti i kad se pokvari mora da razgovara sa trgovcem kako bi ga popravio, a sada može i da bira noževe sa različitim atributima. Ono što je tim za produkciju imao u planu za novu verziju ove video-igre je da prošire Ešlinu karakterizaciju u odnosu na original. Vizuelni elementi su poboljšani kako bi igračima omogućili bolji doživljaj horora. Kao i kod prethodnih obrada, dodatna glumačka ekipa obezbedila je sličnosti sa originalom i 3D modeliranje.

Takođe, u video-igri je uključen i dodatak „Separate Ways“, u kojem igrač nakon pređene glavne priče može da igra Adinu stranu i da dobije odgovore na pitanja koja će sigurno imati u Lionovom poglavlju. „Resident Evil 4 Remake“ dobio je prizanje kritike i bio je nominovan za nagradu „Zlatni džojstik“ za najbolju video-igru godine. Za dve nedelje, četiri miliona ljudi je kupilu igru, a do jula 2023. godine prodalo se preko pet miliona kopija, što je čini jednom od najbrže prodatih igara iz kolekcije „Resident Evil“. Za kvalitet i zadovoljstvo igrača potvrđuje platforma „Steam“, na kom obrada ima ocenu 10/10.

Iako zadržava klasični zaplet, obrada razvija likove na novi način, dodajući dubinu priči. Igranje je fluidno, a borba dinamična, sa inovacijama koje čine iskustvo boljim. Obrada ove popularne video-igre dopašće se svim starim igračima, ali i novim, koji nisu upoznati sa ovom pričom. Akcija koja je konstantno prisutna oduševiće svakog igrača i sigurno će ga zainteresovati za prethodne delove, ali i za nove obrade koje su najavljene i koje strastveni igrači nestrpljivo čekaju.